Barcelona

2021

Egy hűvös decemberi reggelen indultunk Barcelonába. Sajnos a repülőgép amivel mentünk volna elromlott, ezért egy másik gépet hoztak Bécsből, így több mit 4 órás késéssel érkeztünk Barcelonába, ahol 15 fokos, napsütéses idő fogadott bennünket.

Elfoglaltuk a szállásunkat, és elindultunk a városba körülnézni. Elég fáradtak voltunk, de jól esett a séta a nyüzsgő városban.

Először Colombus Monumento a Colón szobrát tekintettük meg, amely 1888-ban épült az első spanyol világkiállítás alkalmából, emléket állítva az Amerikát felfedező Kolumbusznak, akit nagy tisztelet övez Spanyolországban, mert 1492-ben Ő érte el a caravelláival az Új világot, Amerikát, Izabella és Ferdinánd anyagi segítségével, ahonnan rengeteg kincset hozott, így tiszteltet és gazdasági fellendülést szerzett az újonnan alakult Spanyolország számára. Az emlékmű a Ramblas végén, a kikötő közelében, a Plaza del Portal de la Paz-n áll egy negyven méter magas korintoszi oszlop tetején. A 7,2 méteres szobor a tenger felé néz és ez a világ összes Kolumbusz-szobra közül a legnagyobb és fel is lehet menni lifttel tetejébe is.

Tovább sétáltunk, és egy templom terén hatalmas karácsonyi vásárt láttunk. Közben besötétedett, felkapcsolódtak a város fényei, amelyek csodásan mutattak a karácsonyi kivilágítással együtt. A téren rengeteg árus kínálta a portékáját, főleg a karácsonyi dolgokat lehetett vásárolni.

Tovább sétálva megtaláltuk a Boquería piacot, ami a híres La Rambla sétálóutcáról nyílik hol friss gyümölcsöket, zöldségeket, és egyéb ízletes ételeket lehetett kapni. A Boquería piac a La Rambla sétálóutcáról nyílik és igen népszerű a turisták körében, sok vélemény szerint a világ legjobb piaca, több, mint 2000 négyzetmétert foglal el. A piacon nem csak spanyolországi vagy exotikus gyümölcsöket, hanem amerikai, ázsiai, és afrikai ételekhez is lehet alapanyagokat vásárolni. A történeti leírások szerint a mai Boquería helyén már az 1200-as években is piac volt, de mostanihoz hasonló 1836-tól létezik, azóta minden egyes reggel több, mint 200 árus pakolja ki az áruját.  Gyakran a helyi háziasszonyok és étterem tulajdonosok is ide jönnek vásárolni ha valami igen egzotikusra van alapanyagra van szükségük. A gyümölcsös standokon az árusok előre elkészített “turistabarát” módon feldarabolt zöldségeket és gyümölcsöket is árulnak, kis villával, amit egyszerű sétálás közben is fogyasztani, és mindenféle gyümölcsöt lehet kóstolni. Igen népszerűek a pohárba elkészített különleges kizárólag friss gyümölcsből turmixolt italokat is, az áruk 2 mind a gyümölcssalátáknak, mind az italoknak eurótól indul, és érdemes megkóstolni, mert olyan különleges gyümölcsöket lehet kóstolni, amit főleg az északabbra fekvő országokban egyáltalán nem, vagy csak ritkán lehet kapni. De a piacon nem csak gyümölcsöt és zöldséget, hanem mindenféle húsárút, -sonkát, kolbászt, szalámikat, halat,- és készételeket, magokat, édességeket, szendvicseket is lehet kapni, egy biztos, a piacról senki nem távozik éhesen. Imádom ezeket a piacokat, Spanyolország szinte minden városban megtalálhatók, és minden friss, hívogató, tele exotikus gyümölcsökkel. Volt, eper, dinnye, alma, ananász, sárkánygyümölcs, mangó, papaja, avokádó, narancs, mandarin, citrom, cseresznye, paradicsom, paprika, licsi, és még rengeteg más. Természetesen vásároltunk és ettünk is jócskán, nagyon élveztük, hogy december közepén friss epret, cseresznyét tudtunk enni.

A városnézés és a piac után a La Rambla sétányon indultunk a szállásunk felé, habár már igen csak éjszakába nyúlt az idő, az utcán pezsgett az élet, árusok kínálták a portékáikat, pincérek hívogatták a turistákat egy késői vacsorára, vagy csak egy pohárka italra. Mi azonban inkább hazamentünk, igen hosszú nap volt mögöttünk, és másnap megannyi szépséges élmény várt ránk.