Isola Pescatori, Isola Bella

Csodálatos napsütéses időben indultunk útnak Stresa felé, az úti célunk, Isola Pescatori és Isola Bella volt. Turista szezon lévén a parkolás igen nehézkes volt, egy kis utcában találtunk helyet, ahonnan jócskán gyalogolni kellett a kikötőhöz. Végül nem jutottunk el a nagy kikötőig, mert útközben megállított egy kisebb hajótársaság embere, és viszonylag jó áron ajánlottak szállítást a két szigetre. Kicsit drágább volt, mint a nagy komp, de szinte azonnal indulhattunk, és sokkal kellemesebb volt a kis hajó fedélzetén csodálni a szigeteket, és a tengert, mint egy hatalmas kompon szorongani.

Isola Pescatori

Elsőként az Isola dei Pestatori, Halászok szigetén kötöttünk ki, amely a Maggiore tavi szigetek közül a legészakibb, és mindösszesen 25 állandó lakosa van. A sziget körülbelül 375 méter hosszú, és 100 méter széles, a szigetet körülvevő sétányon a keskeny macskaköves utcákat apró sikátorok kötik össze. A helyi lakosok halászatból, és az egyre élénkebb turizmusból élnek, mivel a festői varázsa miatt az Isola dei Pescatori egyre népszerűbb úti cél a turisták számára.

A szigeten szállodák, éttermek és ajándékboltok mellett kézműves termékeket árusító butikok, nyaralók és egy kis halászati múzeum is található. A sziget legfontosabb történelmi emlékműve a San Vittore templom, amelynek belsőjében számos szépséges és oltár látható az ékes, festett kupola alatt. A sziget északi részén egy park, található, ahol a látogatók piknikezhetnek, vagy megpihenhetnek a hosszú séta után. Körbejártuk a szigetet, bolyongtunk a szűk kis utcákon, megcsodáltuk a kézművesek termékeit, különböző formájú, színű tésztákat, a citromból készült limoncellot, vagy más gyümölcsből való likőröket, mindenféle balzsamecetet, különféle teákat és apró ajándéktárgyakat, majd megpihentünk a parkban, ott vártuk meg a hajót, ami átvitt bennünket az Isola de Bella szigetre.

Isola Bella

A hatalmasnak nem mondható, 300 X 400 méteres szigeten rengeteg szépséget fedeztünk fel, egy csodálatos palotát, amelynek kertje tíz teraszból áll, szökőkutakkal, csodálatos angyalokat és isteneket ábrázoló szobrokkal, egzotikus fákkal és bokrokkal, fehér pávákkal üde zöld fűvel, és sok-sok színes virággal.

„1632-ig a sziget egészen másként nézett ki. A sziklák kopárságát apró halászkunyhók és egy plébániatemplom törték meg, mai fényűző arculatának akkoriban nyoma sem volt. Ez az év azonban fordulópontot hozott a sziget életében, mivel a hatalmas Borromeo-család egyik tagja, III. Carlo Borromeo itt fogott hozzá palotája felépíttetéséhez, melyet feleségének, a sziget névadójának, Isabellának szánt. Így épült fel a monumentális barokk palota, melynek fő ékességei, a valószerűtlenül szép kertek egy egész korszak jelképeivé váltak.” (hetedhetország.hu)

Nemcsak kívül, de a palota belsejében is számtalan látnivaló akad, többek közt felbecsülhetetlen értékű műtárgyak, szőnyegek, bútorok, szobrok, festmények. A palotát különleges elképzelés szerint tervezték meg. Azt a hatást akarták elérni, mintha az épület vitorlásként suhanna a Lago di Maggiore vizén. A palotában láthatjuk azt a hálószobát is, ahol Napoleon és Josephine 1797-ben aludt. A palota különleges része a kupolás Bálterem és a Zeneterem, melyekben barlangszerű részeket alakítottak ki, falaikon és a mennyezeteken teleszórva kagylókkal és kavicsokkal. A termek a nyári forróságban kellemes hűst adnak, itt értékes hangszereket is láthatunk.

A botanikus kert kialakítása még a 19. században is folytatódott, az utolsó simításokat – a fákkal övezett móló és a Nagy Terem építését – a család egyik leszármazottja 50-60 évvel ezelőtt végeztette el. A kert tele van egzotikus növényekkel, a pávák, papagájok és fácánok szabadon mozognak a szobrok és szökőkutak közt, egy trópusi ország varázsával ajándékozva meg a látogatót. Az olasz stílusú, lépcsőzetes kertben tíz teraszt építettek mintegy 32 m magasságban. A látványt a citrom- és narancsfák, cédrusok, babérfák, magnóliák,  szentjánoskenyérfék, parafa-tölgyek, kaméliák, leánderek zöldje és színpompás kavalkádja teszi felejthetetlenné.” (hetedhetorszag.hu)

Sok időt töltöttünk a szigeten, főleg a csodálatos palotában. először bejártuk a palota belsőjét, ahol is számtalan látnivaló akad, többek közt tetszetős, szőnyegeket, bútorokat, szobrokat, festményeket láthattunk minden teremben, a palota minden ablakából pedig lenyűgöző a kilátás. Nekem a viszont a legjobban a kert tetszett, még soha nem láttam ilyen hatalmas, csodálatosan felépített, rendezett, kertet ennyi varázslatos exotikus növényt, ilyen selymes zöld füvet, pompásan megnyírt bokrot. A zöld füvön hófehér pávák sétálgattak peckesen, néha meg – meg villantották pompázatos tollazatukat, amit nagy örömmel fogadtunk. A kert teraszáról feledhetetlen volta a kilátás, a kert maga hatalmas élmény volt a számunkra, legszívesebben egész nap elücsörögtem volna az egyik szökőkút tövében, de mennünk kellett mert a hajó várt ránk.

Bővebben az Isola Bella történelméről a Wikipedia oldalán lehet olvasni.