malaga – Gibralfaro

2019.03.24.

Az előző két napi hosszú út és rengeteg kulturális élmény feldolgozása után úgy döntöttünk, pihenésképpen ismét ellátogatunk Malagába. Reggel kicsit lustálkodtunk, majd nagylányom finom spanyol reggelivel kedveskedett, ami krumpliból, tojásból, szalonnából, és zöldségekből sütött lepényből állt.  Majdnem dél volt mire Malagába értünk, első úticélunk a Gibralfaro hegy volt, amire mi a kikötő közeléből induló busszal mentünk fel. 15-20 perc alatt gyalog is fel lehet sétálni, de az előző két napi erős hegy-völgy mászások miatt a vádlimban olyan mértékű izomláz volt, hogy menni alig bírtam, nem, hogy még hegyet is másszak megint. A Gibralfaro hegy tetején álló kastély a 14. században épült, a falakkal körülvett várból csodálatosan kilátás nyílt a városra, tiszta időben akár Afrika partjait is meg lehet volna pillantani. Sajnos nem volt szerencsénk, szomorú, felhős, szeles idő volt, néha az eső is csepergett, így Afrika rejtve maradt előlünk. Végigsétáltunk a várban, megmásztuk a tornyokat – megint sok-sok lépcső, jajj a lábam! – de a kilátás minden oldalról elképesztő volt. Sajnos a Gibralfaro vár nincs közvetlenül összekötve a kicsit lejjebb található az Alkazaba-val, ezért sajnos ide nem tudtunk bemenni, mert mire leértünk a Gibralfaro hegyről az Alkazaba már bezárt.

Az Alkazaba a Gibralfaro-hegy lábánál helyezkedik el, mór stílusú középkori vár buja fákkal, bokrokkal, színes virágokkal és szökőkutakkal teli kertekkel. Sebaj, jövőre is kell hagyni valami látnivalót. Malaga rengeteg csodás látnivalót rejt még magában, de kis csapatunk fáradt és éhes volt, ezért kerestünk egy éttermet ahol egy igen érdekes ételt kóstoltunk meg a töltött krumplit, ami a Spanyolok egyik kedvenc étele. A krumplit parázson héjában megsütik, majd a belsejéből kikaparják tartalmát, összetörik, összekeverik a vendégek által kért hozzávalókkal, ami lehet hús, hal, zöldség fűszerek, és az így kapott darabos, krumplis masszát, visszatöltik a krumpli héjába. Lehet még kérni rá salátát, friss vagy ecetes tartósított zöldségeket, különféle szószokat. Hatalmas adag, fenségesen finom, kiadós ebéd vagy vacsora. Miután megtömtük a pocakunkat, kicsit sétáltunk még Malaga utcáin, megnéztük az üzletek kínálatait, majd busszal visszatértünk Torremolinosba, hogy rápihenjünk a másnapi izgalmasnak mutatkozó túránkra.