VALLETTA

2019.01.04.

Az utolsó napon, reggeli és csomagolás után elhagytuk a mesés Bugibbát, és busszal Vallettába utaztunk. Mivel a repülőnk csak délután indult, a csomagunkat egy megőrzőben hagytuk, és a Barrakka kert felé vettük az irányt. A Barrakka kert, egy káprázatosan szép kert a városfal tetején, bámulatos virágokkal, fákkal, bokrokkal, szökőkutakkal, árnyas kis padokkal, valamint körbeveszi egy kilátóterasz, ahonnan rá lehet látni kikötőre (Grand Harbour) és a szemközti városokra. a kilátóterasz minden oldaláról megcsodáltunk a napfényben fürdőző hatalmas öböl. Az alsó szintről minden délben elsütik az ágyúkat, aminek ezúttal mi is szemtanúi lehettünk. Megtaláltuk a Barakka liftet is amivel le tudtunk menni az alsó városrészre, a lift lefelé ingyenes de felfelé már 1 EURO-ba kerül.

Lent kisétáltunk a partra, megcsodáltunk a kis lélekvesztőket, amikkel a turistákat vitték városnéző túrára az öbölben, majd szép lassan visszaballagtunk a hosszú lépcsősorokon, lassan andalogva, meg-megállva, gyönyörködtünk a csodálatos kilátásban. Sajnos az idő lejárt, így busszal a reptér felé vettük az irányt, búcsút mondtunk a csodálatos Máltának. Az biztos, hogy hamarosan visszatérünk, mert még ezernyi csodát rejt magában ez a kis sziget.