Búcsú, Malaga, Benálmadena, Torremolinos

Utazás

Ez volt az utolsó napunk ismét Benálmadena volt a cél egy pihenős, kellemes napot szerettünk volna a nagy csomagolás előtt, pici lányom szeretett volna még egy nagyot sétálni a Paloma parkba, és az összes állatot megetetni. Így egy kiló kenyérrel felfegyverkezve buszra szálltunk, és elgurultunk Benálmadena felé, szép napos idő volt, 20-22 fok, ideális idő egy jó nagy sétára. A parkba érve, gyermekem megcsörgetett a zacskót, ekkor az összes közelben lévő kakas, csirke, papagáj odasereglett körénk, éhes szemmel vizslatva, a tartalmát. Komótosan sétáltunk, mögöttünk pedig az állatsereglet követett bennünket az elpotyogtatott kenyérmorzsák nyomában. Még egyszer végigmentünk a kaktuszok között, ismét megcsodáltuk ezeket a sokszínű szúrós növényeket, majd a tavacska partján megpihentünk.

Már délutánba fordult az óra mutatója mikor hazaindultunk, nagylányom eddigre kitakarította a lakást, amit holnap reggel végleg elhagyunk. Nekiláttunk a nagy csomagolásnak, mivel kevés helyünk volt pakolni, minden centimétert ki kellett használni, hogy a ruháink mellé elférjenek az ajándékok, és az egyéb vásárolt holmik. A bőröndjeink, táskáin majd szét durrantak, és mindig előkerült még valami, amit feltétlenül el kell csomagolni. Késő délután ismét felkerekedünk, és elindultunk, hogy búcsút vegyünk Torremolinostól, a tengertől, Spanyolországtól, bejártuk a kis utcákat, bevásároltunk a kedvenc csokinkból egy fél bőröndnyit, megvettük a másnapi szendvicshez valókat, megkóstoltuk az ínyencségeket kínáló boltok kóstolóra kirakott finomságait, vásároltunk is, végigjártuk bevásárlóutcát, megcsodáltuk a színes kirakatokat, majd lesétáltunk a tengerpartra. Kellemes lágy szellő lengedezett, a tenger élénken hullámzott, a nap lemenőben volt, csodálatos volt az alkony. Levettük a cipőnket, és belegázoltunk a finom homokban, talpunkkal megízleltük a friss hideg tengervizet. Igyekeztünk az agyunkban elraktározni ezt a látványt is, az elmúlt napok többi élménye mellém már jócskán besötétedett mire magunk mögött hagytuk a sötéten hullámzó vizet, és visszamentünk a városba. Úgy döntöttünk, hogy búcsúzóul elfogyasztunk valami igazán spanyolos ínyencséget, így kerestünk egy kellemes hangulatú éttermet. Paellát rendeltünk tengeri herkentyűkkel, hozzá finom bort ittunk. A vacsora után teli pocakkal sétáltunk még egyet az éjszakai városban, beszívtuk a langyos sós levegőt, búcsúztunk a várostól, Spanyolországtól.

Másnap korán keltünk, hajnali fél 5-kor, összepakoltuk a maradék holminkat, és fél 6-kor elindultunk a reptérre induló vonat felé. Az utcára lépve láttuk, hogy szomorkásan csepereg az eső, álmosan baktattunk a hajnalodó városban, velünk szembe, karikás szemű szépen öltözött, csoport haladt el, kissé megviselten, pityókásan, valószínűleg hosszúra nyúlt a szombat esti fiesta. A reptérre érve azonnal a biztonsági ellenőrzés alá vetettük magunkat, ahol meglepően simán haladtunk át, az álmos arcú személyzet most nem kötött bele semmibe, még az aprócska körömreszelőm is megmaradt. (Ősszel mikor mentem haza, a hatalmas, majd 6 centiméteres körömreszelőmet kiszúrták elvették és a szemetesben kötött ki.) A belső váróteremben végigjártuk a méregdrága vámmentes holmik kavalkádját, persze nem vettünk semmit, a csomagjain így is pukkadásig voltak pakolva, attól féltünk, hogy a repülőre való beszálláskor ne legyen gond a túl nagy hátizsák miatt. Szerencsére minden simán ment, és egy eseménytelen, viszonylag kellemes háromórás repülőút után finoman landoltunk Budapesten. Azt hiszem ezt a csodálatos tíz napot, soha nem fogjuk elfelejteni, az emlékek, az együtt megélt napok, a sok szépség amit láttunk, a Spanyol életérzés amit megtapasztaltunk örökké bennünk marad, és még nagyon sokáig felemlegetjük. Azt biztosan tudom, hogy Spanyolország visszavár, és egyszer visszatérünk egy újabb csodás vakációra.